Uczeń potrafi:
-rozróżnic formy morfologiczne roślin okrytonasiennych (rośliny zielne,
krzewinki, krzewy, drzewa),
- dokonać obserwacji rośliny okrytonasiennej (zdjęcia, ryciny, okazy
żywe),
- rozpoznać jej organy i określić ich funkcje (korzeń, łodyga, liść,
kwiat),
- przedstawia sposoby rozmnażania.
1. Rośliny okrytonasienne to obecnie dominująca i najbardziej zróżnicowana grupa roślin na Ziemi. Ze względu na budowę łodygi wśród roślin okrytonasiennych wyróżniamy: drzewa, krzewy, rośliny zielne.
2. W budowie rośliny okrytonasiennej wyróżniamy:
źródło: Puls życia kl.5 Wydawnictwo Nowa Era
3. Obejrzyj powyższe ilustracje i postaraj się wykonać w zeszycie ćwiczeń zadanie 2 str.91.
4. Owoce roślin okrytonasiennych, między innymi papryki mają nasiona "okryte",
czyli otoczone ścianą owocni:
źródło pierwsze zdjęcie:https://www.spalacze.pl/
5. Budowa kwiatu rośliny okrytonasiennej została omówiona w podręczniku str. 138
źródło: Puls życia kl.5 Wydawnictwo Nowa Era
Po zapoznaniu się z treścią z podręcznika wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 3a) str.92.
6.Jak powstaje owoc? Obejrzyj film pt. "Od kwiatu do owocu" strona: https://www.youtube.com/watch?v=pcMM8SiOIDg
7. Już, wiesz jak powstaje owoc. Postaraj się wykonać w zeszycie ćwiczeń zadanie 3b) i 4 str.92.
8. W filmie omówiono niektóre ze sposobów zapylania roślin. O sposobach zapylania roślin przeczytasz w podręczniku na stronach 140-141.
źródło: Puls życia kl.5 Wydawnictwo Nowa Era
9. Poznaliście sposoby zapylania roślin, postarajcie się wykonać w zeszycie ćwiczeń zadanie 7 na str. 94.
10. Zadanie do .................
10. Zadanie do .......
OdpowiedzUsuńDo czego?