Uczeń potrafi:
- przedstawić cechy budowy zewnętrznej rośliny nagonasiennej na przykładzie
sosny,
- rozpoznać przedstawicieli rodzimych drzew nagonasiennych,
- wyjaśnić znaczenie roślin nagonasiennych w przyrodzie i dla człowieka.
1. Większość roślin występujących w lesie, na polu uprawnym, w parku, w ogrodzie
i na łące to rośliny nasienne.
na zdjęciu Ogród Hortulus w Dobrzycy
nie wytwarzają zarodników tylko nasiona.
3. Rośliny, które oprócz korzeni, łodyg i liści wykształcają kwiaty i nasiona nazywamy roślinami nasiennymi. Dowiedz się więcej z flimu (od początku do 1.23minuty)
Już potrafisz wykonać w zeszycie ćwiczeń zadanie 1 i 2 str.87.
4. Rośliny nagonasienne mają nasiona pozbawione dodatkowych osłon.
źródło: podręcznik Puls życia kl.V Wydawnictwo Nowa Era
5. Rośliny nagonasienne to najczęściej drzewa, rzadziej krzewy. Większość z nich
należy do roślin iglastych np. sosna zwyczajna, świerk pospolity, jodła pospolita.
Obejrzyj gałązki ww. drzew na zdjęciach poniżej i zastanów się, które z nich najłatwiej rozpoznać.
Obejrzyj gałązki ww. drzew na zdjęciach poniżej i zastanów się, które z nich najłatwiej rozpoznać.
zdjęcie elementów "Gry dydaktycznej Super Surowiec" - warsztaty OEPL w Kliniskach 2019.
6. O cechach roślin nasiennych znajdziesz informacje w podręczniku na stronie 130.
Przeczytaj i wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze strony 88.
Przeczytaj i wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze strony 88.
7. Jak są zbudowane rośliny nagonasienne?
Budowę drzew nagonasiennych poznamy na przykładzie sosny zwyczajnej.
Budowę drzew nagonasiennych poznamy na przykładzie sosny zwyczajnej.
na podstawie, źródło: podręcznik Puls życia kl.V Wydawnictwo Nowa Era
8. Potrafisz przedstawić cechy budowy zewnętrznej rośliny nagonasiennej, wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 3 str. 87.
dziękujemy
OdpowiedzUsuń